Grupa Redan z lekkim wzrostem sprzedaży w kwietniu

Obroty Grupy Redan w kwietniu br. wyniosły 51,2 mln zł, czyli o 1% więcej niż poprzedniego roku. W ramach obu segmentów, modowego i dyskontowego, sprzedaż była na porównywalnym poziomie do ubiegłorocznego.

Grupa Redan w kwietniu 2017 r. osiągnęła 51,2 mln zł przychodów, czyli o 1% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez pierwsze cztery miesiące tego roku obroty wyniosły łącznie 172,2 mln zł i były niższe o 1% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec kwietnia br. wyniosła 144,6 tys. m2, co oznacza wzrost o 18% w odniesieniu do kwietnia 2016 r.

Sieć dyskontowa TXM w kwietniu br. uzyskała 30,3 mln zł obrotów, czyli tyle samo co w kwietniu poprzedniego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl spadły o 22% r./r. do 0,6 mln zł. Narastająco od stycznia do kwietnia br. przychody TXM wyniosły 101,8 mln zł i były wyższe o 1% niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z tego kanał e-commerce zapewnił 2,5 mln zł obrotów (wzrost o 4% r./r.). Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec kwietnia 2017 r. liczyła 412 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,6 tys. m2 i była o 30% większa niż na koniec kwietnia 2016 r.

W segmencie modowym sprzedaż towarów w kwietniu br. sięgnęła 20,9 mln zł i była wyższa o 3% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 2,7 mln zł, co oznacza 17% wzrost. W ujęciu narastającym obroty segmentu modowego od początku roku wyniosły 70,4 mln zł i były o 3% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W tym sklepy internetowe zanotowały 4% spadek do 10,3 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec kwietnia 2017 r. miały łączną powierzchnię 38,9 tys. m2, czyli na poziomie o 7% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.

„Kwiecień, pomimo istotnego spadku temperatury w drugiej połowie miesiąca, był dla segmentu modowego przyzwoitym okresem pod względem sprzedaży. Choć zanotowaliśmy spadki obrotów w ramach marki Troll, co było konsekwencją istotnego zmniejszenia sieci sklepów tradycyjnych i przeniesienia dystrybucji tego brandu głównie do Internetu, to skutecznie odrobiliśmy to w innych kanałach sprzedaży” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

2017.05.10_Grupa Redan wyniki sprzedaży w kwietniu 2017 r._Informacja prasowa