Rośnie sprzedaż Top Secret

Obroty Grupy Redan w czerwcu br. wyniosły 51 mln zł, czyli o 3% mniej niż przed rokiem. Wyniki segmentu modowego rosną kolejny miesiąc pomimo jednoczesnego spadku powierzchni sklepów Top Secret. W minionym miesiącu nadal nie udało się uzyskać zwiększenia obrotów TXM.

Grupa Redan w czerwcu 2017 roku osiągnęła 51 mln zł przychodów, czyli o 3% mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco po sześciu miesiącach tego roku obroty wyniosły łącznie 277 mln zł i były niższe o 2% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy Redan na koniec czerwca br. wyniosła 141,9 tys. m2, co oznacza 12% wzrost w porównaniu do czerwca 2016 roku.

W segmencie modowym sprzedaż towarów w czerwcu br. sięgnęła 21 mln zł i była o 5% wyższa względem ubiegłego roku, przy jednoczesnym zmniejszeniu powierzchni handlowej sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash o 8% względem czerwca 2016 r., która na koniec minionego miesiąca wyniosła 38,9 tys. m2. „Dobrze dopasowana do sezonu kolekcja, odpowiednio wprowadzane do sieci typowo letnie towary oraz działania wyprzedażowe prowadzone z dużym wyczuciem przyniosły wyraźne wzrosty sprzedaży w sklepach porównywalnych Top Secret w Polsce. – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

Obroty całego segmentu modowego narastająco od początku roku wyniosły blisko 112 mln zł, tym samym były o 2% niższe niż po pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku.

Sprzedaż on-line w Polsce oraz na Ukrainie w czerwcu br. wyniosła 2,3 mln zł i była o 13% niższa w porównaniu do czerwca 2016 roku. W ujęciu narastającym po sześciu pierwszych miesiącach sprzedaż sklepów www.topsecret.pl i www.topsecret.ua wyniosła 15,3 mln zł i była o 6% niższa niż w pierwszym półroczu poprzedniego roku. „Spadek sprzedaży internetowej wynika ze zmniejszenia dostępności oferty towarów wyprzedażowych w ujęciu r./r. Nie jest jednak złą wiadomością, gdyż on-line sprzedajemy więcej towarów z nowych i bardziej dopasowanych do potrzeb Klienta kolekcji na wyższych marżach.” – powiedział Kruszyński

Szacunkowa sprzedaży zrealizowana przez TXM w czerwcu br. wyniosła 30 mln zł, co oznacza 8% spadek w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. W tym przychody sklepu internetowego www.txm24.pl wyniosły 0,8 mln zł i były o 23% wyższe w ujęciu r./r. W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 165 mln zł i była niższa o 2% od sprzedaży osiągniętej w roku poprzednim. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła ok. 4,1 mln zł i była 8% wyższa w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec czerwca br. składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,9 tys. m2, która była o 22% wyższa niż na koniec czerwca 2016 roku.

„Pomimo wdrożonej szerzej niż w latach poprzednich skali wyprzedaży w sklepach TXM w czerwcu nie udało się uzyskać wzrostu sprzedaży. Prace w tym zakresie są kontynuowane w lipcu.” – powiedział Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM S.A.

2017 07 11_Grupa Redan wyniki sprzedaży w czerwcu 2017r_Informacja prasowa