Sieć Top Secret poprawiła sprzedaż pomimo niesprzyjającej pogody

O 2% do 25 mln zł wzrosły w październiku br. obroty Top Secret w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Pomimo utrzymujących się wysokich temperatur, ograniczających popyt na jesienne kolekcje, lepsza sprzedaż została osiągnięta dzięki skutecznym akcjom promocyjnym. Grupa Redan, uwzględniająca wyniki sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej spółki TXM, uzyskała w październiku łączną sprzedaż na poziomie około 56 mln zł.

„Utrzymująca się w październiku słoneczna pogoda, przy wysokich jak na tę porę roku temperaturach, nie sprzyjała sprzedaży odzieży z jesiennej kolekcji. W związku z tym byliśmy zmuszeni wdrożyć agresywne akcje promocyjne i dzięki temu w ujęciu rok do roku zwiększyliśmy sprzedaż w kanałach B2C w Polsce” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w październiku br. wyniosła ok. 25 mln zł i była o ok. 2% wyższa niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W tym okresie jednocześnie o 2% zmniejszyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec października br. 37,0 tys. m2. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 193 mln zł i była o ok. 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w październiku br. wyniosły 3,5 mln zł co oznacza wzrost o 17% w stosunku do października 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż ww. sklepów internetowych Top Secret wyniosła 28,2 mln zł i była o 10% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w październiku br. wyniosła ok. 31 mln zł, co oznacza spadek o 13% w ujęciu r./r. Pomimo zmniejszenia obrotów wypracowana wartość wolumenu marży handlowej była na takim samym poziomie w ujęciu rok do roku. Wynika to  przede wszystkim ze zdecydowanie mniejszej – w segmencie dyskontowym – skali przecen w minionym okresie w porównaniu do roku poprzedniego. Narastająco od stycznia do października br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 280 mln zł i zł i była niższa o ok. 7% w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec października składała się z 387 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,6 tys. m2, która była o 2% niższa niż na koniec października 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w październiku br. wyniosły ok. 0,7 mln zł co oznacza spadek o 29% w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwszych dziesięć miesięcy roku było to ok. 5,6 mln zł, czyli o ok. 26% mniej w ujęciu r./r.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w październiku br. osiągnęła ok. 56 mln zł przychodów, czyli o 7% mniej niż rok wcześniej. Narastająco sprzedaż wyniosła ok. 473 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 3%. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec października br. wyniosła 140,6 tys. m2, czyli o 2% mniej w odniesieniu do października 2017 r.

2018 11 07_Grupa Redan wyniki sprzedaży w październiku 2018 r_Informacja prasowa